1اشاره
1اشاره
جاذبه های گردشگری رامسر

جاذبه های گردشگری رامسر

رامسر، شهر سبز و رویایی شمال در غرب ترین قسمت استان مازندران قرار دارد. این شهر دو جاذبه طبیعی دریا و جنگل را در کنار هم دارد و این باعث شده که زیبایی خاصی پیدا کند. افراد زیادی در فصل گرم تابستان به مناطق ییلاقی خوش آب و هوای این شهر می روند. مناظر و چشم اندازهای بکر و خیره کننده این شهر گردشگران زیادی را برای گردش و تفریح به این محل جذب می کند، اگر می خواهید از این شهر زیبا بیشتر بدانید در ادامه ما را همراهی کنید.

روستای جواهرده

روستای تاریخی جواهرده با جنگل های سرسبز خود در ۲۷ کیلومتری رامسر قرار دارد و از زیباترین جاذبه های این شهر است. قرار گرفتن در ارتفاع دو هزارمتری از سطح دریا باعث شده که این روستا زمستان هایی برفی و تابستان های خنک و مطبوع داشته باشد. این منطقه از سه طرف در محاصره کوه است و آبشارها، کوه ها، رودخانه ها و پارک های جنگلی به آن جذابیتی خاص بخشیده است. بر اساس سرشماری سال ۹۰، جمعیت روستا در فصل تابستان به حدود ۱۰ هزار نفر می رسد.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود در ۹ کیلومتری جاده رامسر – جواهردره در میان دره و در کنار رود صفارود قرار دارد. برای رفتن به داخل این جنگل باید از پله هایی که در کنار جاده قرار دارد به پایین بروید. به محض ورود به داخل این جنگل، آب و هوای مطبوع آن به شما طراوت خاصی می بخشد، می توانید در کنار رودخانه  بنشینید و از دیدن گونه های گیاهی سرسبز و متنوع و شنیدن آواز پرندگان مختلف لذت ببرید. در جنگل، چشمه های آب معدنی زیادی وجود دارد در صورتی که هوس خنکای این آب زلال را کردید باید کمی از میان درختان پیاده بروید و خود را به دهانه چشمه برسانید.

قلعه مارکوه

اگر در شهر رامسر به مسیر جاده تالارسر بروید در شهر کتالم قلعه ای تاریخی و زیبا را می بینید که بر روی کوه مارکوه قرار دارد. هر چند درباره زمان ساخت این قلعه اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی با توجه به شباهت هایی که به بناهای سال های پس از اسلام دارد قدمت آن را برای قرن سوم هجری می دانند. این قلعه بیشتر با سنگ، ساروج و گچ ساخته شده و مساحت داخلی آن در حدی است که ۱۰۰ سرباز در آن جا می شوند. این قلعه که نوعی برج دیده بانی هم به حساب می آمد طوری ساخته شده که دیدی ۳۶۰ درجه به همه مناطق اطراف داشته باشد به همین دلیل در صورتی که به بازدید از آن بروید چشم اندازی رویایی از دریا، کوه و جنگل های اطراف خواهید داشت.

تله کابین رامسر

در این شهر اگر می خواهید کاری هیجان انگیز انجام دهید به ۵ کیلومتری غرب رامسر در نزدیکی چابکسر بروید و تله کابین سواری کنید. این تله کابین با طول ۲ کیلومتر بزرگ ترین تله کابین کشور است و بر روی آن می توانید دریا و جنگل را در کنار هم بر فراز شهر ببینید. تله کابین رامسر ۴۰ کابین دارد و کل مسیر را در مدت ۱۲ دقیقه طی می کند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *