1اشاره
1اشاره
باتومی یا تفلیس

باتومی یا تفلیس؟ کدام بهتر است؟

کشوری که در کنار کوه های قفقاز در اروپای شرقی قرار دارد و با جاذبه های تاریخی و مدرنش به یکی از مقصدهای گردشگری محبوب ایرانی ها تبدیل شده است. تفلیس و باتومی دو شهر معروف گرجستان هستند که بیشتر گردشگران، این دو شهر را برای سفر انتخاب می کنند، اگر نمی دانید به کدام یک از شهرهای باتومی یا تفلیس سفر کنید در ادامه با ما همراه باشید.

تفلیس بزرگ ترین شهر و پایتخت گرجستان است و در شرق گرجستان در جنوب کوه های قفقاز قرار دارد. این شهر با ۲/۵ میلیون جمعیت در قرن ۵ تاسیس شده و تاریخ و پرفرازو نشیبش را می توان در معماری قرون وسطی و نئوکلاسیک بناهایش درک کرد. تفلیس نماد فرهنگ و تاریخ و معماری گرجستان است، در سفر به این شهر برای احساس نبض شهر در خیابان ها قدم بزنید، در بازارهایش گشت و گذار کنید و طعم غذاها و خوراکی هایش را بچشید. تفلیس شهری است که با وجود بزرگی وسعتش، صمیمت را می توان در میان مردم مهمان نوازش حس کرد. این شهر با آب و هوای نیمه گرمسیری مرطوب زمستان های نسبتا سرد و تابستان های گرمی دارد و معمولا گردشگران در فصل های به جز تابستان آن را به باتومی ترجیح می دهند. جاذبه هایی مثل تندیس کارتلیس، حمام های سولفور، کلیسای سیونی، قلعه ناریکالا، باغ گیاه شناسی، موزه ملی گرجستان و … از باتومی شهری ساخته که نه فقط تاریخ و فرهنگ که طبیعت هم در آن قابل لمس است.

باتومی بعد از تفلیس دومین شهر بزرگ گرجستان است و در سواحل دریای سیاه در جنوب غربی گرجستان قرار دارد. بودن در در کنار دریا، باتومی را به مقصد مناسب تابستانی برای ساحل دوستان و علاقمندان به تفریحات آبی تبدیل کرده و آب و هوایی مطبوع و مرطوب را برای آن رقم زده است. باتومی مرطوب ترین شهر گرجستان است و بارش های زیاد در طول سال چشم اندازهای سرسبزی را برایش ساخته است. اگر می خواهید در گرجستان هم ساحل و دریا را تجربه کنید به باتومی بروید، ساحل و دریا مهمترین جاذبه گردشگری این شهر است و گردشگران ساعت ها بر روی شن های نرم ساحلش در آرامش می نشینند و به موج های دریای سیاه نگاه می کنند.

این شهر بعد از تفلیس دومین مقصد گردشگری گرجستان است و در آن جاذبه های دیگری مثل دولفیناریوم، باغ گیاه شناسی، تله کابین آرگو، میدان پیازا، پارک ۶ می، ساعت نجومی و … هم وجود دارد که نباید بازدید از آن ها را از دست داد. تفریحگاه های لوکس کنار دریا در باتومی از آن شهری متفاوت از دیگر شهرهای گرجستان ساخته است شهری که با پیاده روی در خیابان هایش می توان خانه های رنگی و مجسمه های سنگی زیبایی را دید.

در مجموع هر کدام از این دو شهر زیبایی های خاص خودش را دارد هر چند که اگر هدفتان از سفر به گرجستان دیدن کلیساها و جاذبه های تاریخی اش است بهتر است که به تفلیس بروید و اگر دریا و ساحل را دوست دارید باید در تابستان راهی باتومی شوید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *