1اشاره
1اشاره
استانبول ترکیه

به این ۹ دلیل به استانبول سفر کنید!

استانبول را بدون شک می توان شهر تضادها دانست. شهری که قدیمی و جدید، سنتی و مدرن در آن در کنار هم قرار گرفته و این مهم ترین وجهه ای است که گردشگران را تحت تاثیر قرار می دهد. بقایای امپراطوری های گذشته را در این شهر تجربه خواهید کرد و در هر گوشه ی آن با فرهنگی متفاوت روبرو خواهید شد. غذای بی نظیری را در این شهر امتحان می کنید و از جمعیت شاد و جالب آن چیزهای زیادی خواهید آموخت. اگرچه هر شهری در دنیا به تناسب آب و هوایی که دارد، زمان خوب و بد برای سفر دارد اما سفر به استانبول در هر برهه ای از زمان عالی خواهد بود. پس هر چه در دست دارید زمین بگذارید و همین حالا به این شهر دیدنی سفر کنید. اگر هنوز متقاعد نشده اید که چرا باید تور استانبول را خریداری کنید، دلایل زیر را بخوانید.

دیدنی های عصر عثمانی

نمی توانید بگویید از استانبول دیدن کرده اید اگر که در تاریخ پر غنی و پر فراز و نشیب آن چرخی نزده باشید و در بقایای امپراطوری های گذشته ی عثمانی خودتان را غرق نکرده باشید. مثلا قدم زدن در کنار کاخ توپکاپی یا دولما باغچه مانند سفری در زمان است که شما را به گذشته های استانبول می برد و قدرت پادشاهان آن دورانش را نشانتان می دهد، چیزهای بسیار زیادی یاد می گیرید.

غذای خوشمزه

در هر نقطه از ترکیه، دستور غذایی متفاوتی نسبت به مناطق دیگرش وجود دارد و استانبول مثل مرکزی است که تمام فرهنگ های غذایی ترکیه در آن جمع شده اند و تمام طعم های غذای ترکی را می توان به یکباره در آن چشید. غذاهایی که شکمتان را گرسنه تر از همیشه می کنند! پس سفر به استانبول را سفری غذایی به تمام ترکیه بدانید.

بازارهای رنگارنگ غذایی

تقریبا در هر محله ای از استانبول می توان بازاری محلی پیدا کرد. البته لازم به گفتن نیست که بازار بزرگ و اصلی این شهر (Grand Bazaar) است که در آن هر آنچه که تصور کنید را می توانید پیدا کنید. کالاهای تر و تازه ای که بسیاری از آنها از روستاها تهیه می شود، انواع و اقسام زیتون ها و پنیرهای محلی، سبریجات تازه و هر آنچه که فکرش را کنید!

گالری های هنر و موزه ها

تعدادی از مهم ترین موزه ها و گالری های هنر ترکیه، در شهر استانبول قرار گرفته اند. از نقاشی نقاشان بزرگ ترک گرفته تا اشیا تاریخی و با ارزشی که در موزه ها نگهداری می شود.

محله های جالب و متفاوت

مانند هر جای دیگری در دنیا، در استانبول هم محله های بسیار جالبی پر از فروشگاه های مفهومی و کافه های عجیب و متفاوت وجود دارد. این محل های عجیب بیشتر در مناطق کاراکوی و گالاتا به چشم می خورند.

خرید وسایل و اشیای آنتیک

همیشه هم فقط دیدن جاذبه های گردشگری، دلیل انتخاب یک کشور نیست. خیلی ها به استانبول سفر می کنند تا خریدهایشان را در آنجا انجام دهند. با وجود تاریخ غنی، چندان دور از انتظار هم نیست که بتوانید اشیا عتیقه و آنتیک زیادی برای خرید در این شهر پیدا کنید و برای این منظور پیشنهاد می کنیم سری به محله ی Çukurcuma بزنید.

بقایای امپراطوری بیزانس

جدای از معماری فوق العاده ی عثمانی که در سفر به استانبول می توانید ببنید، بقایای قابل توجهی از امپراطوری بیزانس هم در این شهر وجود دارد، بناهایی مثل کلیسای کورا (Chora Church) و مسجد ایاصوفیه.

چشم انداز تنگه ی بسفر

نمی توان از استانبول صحبت کرد اما از تنگه ی بسفر حرف نزد، تنگه ی مشهوری که اروپا را از آسیا جدا می کند و برای گشتن آن کافیست یکی از تورهای نیمروزی کروز را انتخاب کرد تا بتوان همه جای آن را به راحتی دید.

خرید در استانبول

از مغازه های مدرن با برند بین المللی گرفته تا مغازه های بسیار قدیمی و سنتی بازار بزرگ که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده ی دنیاست، با انواع بودجه ها می توان در این شهر خرید های خوبی داشت. پس بی دلیل نیست که بسیاری از افراد سفر به استانبول را به دلایل خرید انجام می دهند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *