1اشاره
1اشاره

خرید خودرو با 90 تا 100 میلیون

خرید خودرو در محدوده قیمتی 90 تا 100 میلیون از تعداد کمی از خودروهای داخلی و خارجی صورت می گیرد؛ اما اگر اطلاعاتی در این زمینه پیدا کنید می توانید بین خودروهای مختلفی که در بازار ایران و این محدوده قیمتی وجود دارند یکی را انتخاب کنید.

سال های قبل به راحتی می توانستید با 40 تا 80 میلیون هم یک خودروی خارجی خوب سوار شوید؛ اما با ممنوعیت واردات و بالا رفتن قیمت خودرو، حالا باید بودجه های بالای 200 میلیون تومان را برای یک خرید خودرو خوب در نظر بگیرید؛ اما اگر قصد دارید با بودجه ای در حدود 100 میلیون تومان به سراغ خرید خودرو بروید در مجموع 8 خودروی وطنی و تعداد کمی خودروهای چینی را در اختیار دارید که شامل ۲ نوع سدان و هاچ‌بک شامل راین V۵، ام. وی. ام ۳۱۵، ۲۰۶ تیپ ۵، ۲۰۶SD، پژو پارس LX، برلیانس H۲۲۰ و H۲۳۰، کوپیک اتوماتیک و سمند سورن ELX هستند.

خودرو برلیانس H220, 230

برلیانس های سری 200 جزو محصولات پارس خودرو است که در دو نوع هاچبک و سدان و همین طور دستی و اتوماتیک به بازار عرضه شدند. این خودروها از نظر طراحی داخلی چندان حرفه ای عمل نکرده اند و سطح متوسط رو به پایینی دارند. البته با خرید خودرو برلیانس در مدل اتوماتیک می توانید امکانات بهترین مانند سان روف و سنسور دنده عقب را در اختیار داشته باشید.

خودرو پژو پارس LX

بعد از این که پژو 405 با موفقیت به بازار عرضه شد، شرکت ایران خودرو فیس لیفت آن را ابتدا با نام پرشیا و سپس پارس به بازار وارد کرد. اکنون خودروی پارس دارای تیپ های مختلفی است که نوع LX آن در محدوده قیمتی 90 تا 100 میلیون قرار می گیرد. هر چند شرکت ایران خودرو اکثر آپشن های آن را نادیده گرفته است ولی فضای کافی صندوق عقب و کابین، خرید خودرو پارس را بیشتر کرده است.

خودرو پژو 206 اس دی

صندوق دار کردن پژو 206 مدتی بحث برانگیز شد، این اقدام برای در اختیار گرفتن سهم بیشتری از بازار خرید خودرو انجام شد ولی چندان موفق عمل نکرد. با این کار 206 فقط مشکل بار خودرو را حل کرد ولی مشکل فضای تنگ کابین عقب همچنان پابرجا بود. همچنین ضعف در عایق صندوق عقب و گیربکس اتوماتیک هنوز در خودرو باقی است.

خودرو سمند سورن

خرید خودرو سورن ELX با پیشرانه EF7 و داشتن آپشن هایی مانند آینه تاشو برقی، چهار چرخ دیسکی در سال 90 همزمان با عرضه آن شروع شد. هر چند این خودرو اخیراً کیفیت خود را کاهش داده است اما همچنان یک گزینه خوب برای خرید خودرو در این محدوده قیمتی است. سیستم تعلیق خوب، فضای کافی صندوق و کابین و غیره باعث شده است تا مصرف سوخت کمی بالای آن به چشم نیاید و طرفداران زیادی داشته باشد.

خودرو ام وی ام 315

ام وی ام 315 به علت عدم تنوع در خودروهای هاچ بک وضعیت خوبی را در بازار خرید خودرو تجربه کرد. فضای کابین جادارتر نسبت به 206 نیز مزید بر علت شد. ولی متریال کابین بسیار ضعیف است و امکانات رفاهی قابل توجهی نیز ندارد که فروش آن را دچار مشکل کرده است.

خرید خودرو راین V5

این خودرو با نام ولا در شرکت خودروسازی کرمان موتور تولید می شود و یکی از محصولات فاو است که در بازار ایران عرضه شد. طراحی نامناسب، کمبود امکانات رفاهی و ایمنی، پیشرانه نه چندان قوی، خدمات پس از فروش پایین و بازار دست دوم نامناسب چندان جایگاه مناسبی پیدا نکرد.

خودرو پژو 206 تیپ 5

این خودرو در دهه 80 وارد بازار شد و از همان ابتدا جای پای خود را محکم کرد و به یک خودروی پرفروش در بازار ایران تبدیل شد. این خودروی فرانسوی به علت نداشتن رقیب جالب توجه و مستقیم ارزش خرید بالایی داشت. تیپ بندی مختلفی در هنگام خرید خودرو 206 می بینید که تیپ 2 و 5 آن را در حال حاضر به صورت صفر کیلومتر می توان خریداری کرد. در حال حاضر با کمبود امکانات و سفارشی شدن قطعات و حضور خودروی پژو 207 استقبال از آن نسبت به گذشته کمتر شده است.

خودرو کوپیک

یکی از خودروهای ملی سایپا، کوپیک است که نمادی از یک کراس اوور و هاچبک است. در مقایسه با دیگر محصولات این شرکت، طراحی زیبایی دارد ولی طراحی و متریال کابین آن چندان جالب نیست.

کوپیک دارای سیستم ورود بدون کلید، آینه برقی، تنظیم برقی صندلی و کروز کنترل، یکی از مجهزترین خودروهای سایپاست؛ اما سیستم تعلیق، پیشرانه و ناهماهنگی گیربکس کمی باعث افت کیفیت آن شده است.

نتیجه گیری

با توجه به خودروهایی که در بازار با قیمت 90 تا 100 میلیون تومان وجود دارند، ابتدا باید بررسی کنید که خودرو را برای چه مصارفی تهیه می کنید و خانواده ای چند نفره دارید. اگر خودرویی جمع و جور و کم دردسر می خواهید و کیفیت مونتاژ نیز برایتان مهم نیست، قطعاً بهترین گزینه خرید خودرو کوپیک است؛ زیرا امکانات بهتری نسبت به خودروی 206 دارد.

از سوی دیگر 206 کیفیت مونتاژ بهتر، بازار دست دوم خوب و اوضاع بهتری برای خرید خودرو دارد. در صورتی که جمعیتی 4 نفره یا بیشتر دارید بهتر است سمند سورن یا پارس را برگزینید که سمند سورن نیز بر خرید خودرو پارس LX ارجحیت دارد؛ زیرا طراحی کابین و ارگونومی صندلی ها در آن بهتر رعایت شده است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *