1اشاره
1اشاره

راهنمای خرید لوازم ورزشی و تفریحی

درست از همان لحظه‌ای که سوار ماشین می‌شوید تا زمانی که به مقصد می‌رسید و حتی در زمان سفر، به تجهیزاتی نیاز خواهید داشت که به شما کمک کند از سفر خود لذت بیشتری ببرید. این وسایل و تجهیزات به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول شامل تجهیزاتی است که مخصوص سفر طراحی و ساخته شده؛ از جمله چادر و کیسه‌خواب. دسته دوم شامل لوازم و پوشاک راحتی است که به شما کمک می‌کند از سفر خود لحظاتی به یاد ماندنی خلق کنید.

وسایل و تجهیزاتی که در دسته دوم قرار می‌گیرند شامل گستره زیادی از محصولاتی می‌شوند که ممکن است به طور روزمره به آن‌ها احتیاج پیدا کنید. البته باید توجه کنید وسایل و تجهیزاتی که برای استفاده در سفر به شمال انتخاب می‌کنید، ویژگی‌هایی داشته باشند که در شرایط خاص آب و هوایی این منطقه به احساس راحتی بیشتر شما کمک کنند. در ابتدا و در یک تقسیم‌بندی کلی این محصولات را به دو دسته تقسیم می‌کنیم: محصولات پوشیدنی و لوازم ورزشی.

شمال کشور به واسطه شرایط خاص جغرافیایی و نزدیک بودن به دریا، عمدتا آب و هوایی شرجی دارد. در چنین شرایطی و برای این که شما در زمان سفر، راحتی بیشتری را تجربه کنید نیاز به استفاده از پوشاکی از جنس نخ یا پلی‌استر دارید که قابلیت جذب رطوبت زیادی داشته باشد و باعث شود سطح پوست شما همواره خشک باقی بماند. البته پیشنهاد من این است که برای سفر به شمال از لباس‌های نخی استفاده کنید که به واسطه هواخوری زیاد، به خنک ماندن سطح پوست شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگر قصد دارید در سفر شمال، به دریا بروید و تنی به آب بزنید باید از مایوی شنایی استفاده کنید که در برابر پوسیدگی حاصل از تماس با آب شور دریای مازندران، مقاوم باشد. البته شاید پس از یک یا دو بار استفاده، مشکلی برای مایو پیش نیاید. اما در صورتی که بخواهید از مایو به صورت بلند مدت در آب دریا استفاده کنید، آب شور دریا تاثیر خود را بر کیفیت آن به خوبی نشان می‌دهد، به نحوی که پارچه آن در گذر زمان پوسیده شده و از بین خواهد رفت.

جنگل‌های شمال کشور به واسطه زیبایی و طبیعت بکر، همواره مقصد بسیاری از گردشگرانی است که برای سفر به این منطقه برنامه‌ریزی می‌کنند. برای آن که بتوانید در جنگل‌های شمال به راحتی قدم بزنید و از طبیعت زیبا لذت ببرید باید از کفش‌های راحتی مناسب یا صندل‌هایی استفاده کنید که وزنی سبک داشته باشند و در عین حال در ساخت رویه آن‌ها از موادی با قابلیت هواخوری مناسب استفاده شده باشد تا از گرما‌زدگی بیش از حد و تعریق زیاد پا در زمان استفاده از آن جلوگیری شود.

هنگام سفر با ماشین شخصی می‌توانید به جای استفاده از چمدان‌هایی که فضای زیادی اشغال می‌کنند، از ساک یا کوله‌پشتی مناسبی استفاده کنید که فضای کافی را در اختیار شما قرار دهد و بتوانید پوشاک و تجهیزات مورد نیاز خود را به راحتی در آن قرار دهید. البته استفاده از ساک یا کوله‌پشتی در مواقعی به کار می‌آید که تنها چند دست لباس و نهایتا یک جفت صندل را در آن قرار دهید.

اگر بخواهید شرایطی را فراهم کنید تا فرزندان شما از سفر لذت بیشتری ببرند باید از تجهیزات و لوازم ورزشی استفاده کنید. بازی و ورزش در هوای آزاد و طبیعت زیبای شمال لحظاتی خوشی را در خاطر آن‌ها به جا خواهد گذاشت. یکی از خاصیت‌های ورزش‌های توپی این است که علاوه بر کودکان افراد بزرگسال نیز به آن‌ها علاقه زیادی دارند. برای مثال والیبال یکی از ورزش‌های محبوبی است که برای آن شما تنها نیاز به یک توپ والیبال دارید. با توجه به این که بیشتر ورزش‌های توپی در چنین شرایطی در فضای باز جنگل یا ساحل انجام می‌شوند، به توپ‌هایی که به طور مخصوص برای استفاده در سالن‌های ورزشی یا زمین‌های چمن طراحی شده‌اند نیاز نخواهید داشت. در این شرایط توپ‌های ورزشی نیمه‌حرفه‌ای هم می‌توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. البته باید در نظر داشته باشید که برای فوتبال بازی کردن در محیط‌های ساحلی، استفاده از توپ‌های پارچه‌ای که برای ورزش فوتبال ساحلی طراحی شده کمک می‌کند از این ورزش لذت بیشتری ببرید.

بیشتر ورزش‌هایی که در زمان سفر در محیط‌های خوش آب و هوایی همچون شمال انجام می‌شوند، همان ورزش‌هایی هستند که در پارک‌ها هم انجام می‌دهیم. بنابراین برای این که شما از لحظاتی که در سفر دارید نهایت لذت را ببرید نیاز به امکانات متعددی نخواهید داشت. برای مثال ورزش بدمینتون یا فریزبی از جمله ورزش‌هایی است که طرفداران زیادی دارند. برای انجام این ورزش‌ها تنها به یک توپ بدمینتون و دو راکت یا یک فریزبی نیاز خواهید داشت تا بتوانید لحظاتی خوش را سپری کنید.

سفر کردن را نمی‌توان دست‌ کم گرفت. گذران اوقات و رفتن به محیطی جدید تنها بخشی از سفر است. بخش بیشتر این تغییرات درون شما اتفاق می‌افتد. شاید به همین دلیل باشد که برنامه‌ریزی بهتر برای سفر و فراهم کردن شرایط راحت‌تر اهمیت بسیار زیادی دارد. در نهایت امیدواریم چه شمال را به عنوان مقصد سفر خود برای تعطیلات انتخاب کرده باشید و چه هر جای دیگری را، اوقاتی خوش را تجربه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *