1اشاره
1اشاره
هزینه تعمیرات مبل

قیمت تعمیرات مبل چقدر است؟

هزینه تعمیرات مبل و عوامل مؤثر بر قیمت آن

با توجه به این که تعمیرات مبلمان این روزها بسیار به صرفه تر از خرید یک مبلمان جدید است این کار رواج زیادی پیدا کرده است. هزینه تعمیرات مبلمان بسته به نوع مبل و کاری که باید روی آن انجام گیر متغیر است. یک سری شرایط دیگر نیز وجود دارد که بر این هزینه مؤثر است.

تعمیرات مبل شامل موارد متعددی مانند تعمیر دسته های چوبی شکسته کاناپه و مبل، دفرمه شدن صندلی های ناهار خوری، پشتی های آسیب دیده، تعویض فوف و فنر مبل و … را شامل می شود. اکثر کارگاه های تولید مبلمان کار تعمیرات و رویه کوبی مبل را نیز انجام می دهند. کارهایی مانند رنگ‌کاری مبل، ترمیم مبلمان استیل، تعمیرات اسکلت فلزی یا چوبی مبل، نیز توسط کارگاه های تولید مبل انجام می گیرد.

هزینه تعمیرات مبل شامل موارد مختلفی است که از هر کدام می تواند تأثیر پذیر باشد و به بررسی این موارد می پردازیم.

جزئیات تعمیرات مبل

هر چند اندازه و ابعاد مبلمان و صندلی می تواند برای تعیین هزینه مهم باشد ولی همیشه فاکتور اصلی نیست. محصولات که بسیار روی آن ها کار شده است و جزئیات بیشتری دارند، باید با ظرافت بیشتری روی آن ها کار کرد از این رو میزان کار و دستمزد تعمیرات برای این نوع مبلمان بیشتر از موارد ساده تر است.

بعضی از کارهای ظریف کاری که در مرحله ی پایانی صورت می گیرد، به اندازه ی یک بازسازی و تعمیرات مبل کامل زمان بر است و افراد حرفه ای تر و با مهارت بیشتری را برای نتیجه گیری مطلوب نیاز دارد.

دسته های تاشو، جدا شونده، پشتی های تنظیم شونده و کاناپه هایی که به صورت تخت خواب در می آیند از این جمله هستند که اجزای متعدد غیر مکانیکی و مکانیکی دارند.

پرداخت نهایی در تعمیرات مبل

پرداخت نهایی مبلسازی در هزینه ی تعمیر مبل تأثیر دارد. در این کار می توان بدنه ی چوبی یک کاناپه را به همراه شاپ آن رنگ کرد یا تمام کار را با نقاشی، سیلر و کیلر زنی و بتونه کاری به یک کار جدید تبدیل کرد. هنگامی که به جای وارنیش و جلا دادن نهایی، رنگ آمیزی حساس مانند بیرون آوردن رنگ دقیق بلوطی و طلایی کار می شود هزینه تعمیرات مبل به مقدار زیادی افزایش می یابد. این افزایش هزینه منطقی است زیرا نکته ی مهم این است که در پایان کار، بخش تعمیر شده مانند بخش های دیگر باشد و قابل تشخیص نباشد.

تعمیرات مبل عتیقه

پیدا کردن قطعات جایگزین برخی اوقات برای یک مبل و صندلی دکوراتیو و عتیقه کاری سخت است و از استاد تعمیر کار وقت بیشتری باید صرف کند. هر قدر ارزش مبلمان برای صاحب آن بیشتر باشد، پرداخت هزینه بازسازی و تعمیر آن منطقی تر و آسان تر است. ضمناً هنگامی که یک تعمیرکار مبل بر روی یک مبل عتیقه کار می کند زمان بسیار بیشتری را نسبت به یک مبلمان معمولی صرف می کند. جساسیت های مشتری نیز در انجام این کار توسط یک استادکار حرفه ای و با تجربه نیز منطقی به نظر می رسد.

تعمیرات مبل و محدودیت های زمانی

هنگامی که می خواهید کار شما با عجله انجام شود و نمی خواهید در صف انتظار تعمیرکار بمانید، منطقی است که استادکار باید زمان بیشتری از شبانه روز خود را صرف کار کردن بر روی مبلمان شما کند، از این رو قیمت تعمیرات مبلمان در این موارد افزایش می یابد. البته اگر بتوانید یک تعمیرات مبل خلوت پیدا کنید!

هزینه حمل و نقل تعمیرات مبل و رفت و آمد

بعضی از تعمیر مبلی ها برخی از کارها را در محل انجام می دهند و تعدادی نیز حمل و نقل و رفت و آمد خود را رایگان حساب می کند و هزینه ای بابت آن دریافت نمی کنند یا توسط نیروهای خود به صورت رایگان انجام می دهند. اگر تعمیرات مبل خود را به کارگاه های مبل سازی محول کنید می توانید از خدمات حمل و نقل آن ها استفاده کنید. معمولاً در این صورت هزینه حمل و نقل و رفت و آمد کمتری پرداخت خواهید کرد.

توصیه متخصص تعمیر مبلمان

برخی از خدمات تعمیر مبل به صورت حرفه ای تر و پیشرفته تر کار می کنند؛ مثلاً از مشتری تقاضا می کنند که تصویری از مبلمان یا صندلی مورد نظر را از طریق پیام رسان های اینترنتی برای آن ها ارسال کنند و سپس با بررسی مبلمان، یک براورد اولیه از هزینه تعمیر مبلمان انجام می دهند. برخی از سازندگان و تعمیرکاران مبل توصیه می کنند پارچه ی مناسب و مورد نیاز را قبل از سفارش کار تهیه کنید و راهنمایی هایی را در این خصوص ارائه می دهند.

خدمات فوق توسط متخصصان تعمیر و تولید مبلمان ارائه می گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *