1اشاره
1اشاره
تعمیر ماشین ظرفشویی

قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی

هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی ممکن است برای هر دستگاه بارها مورد نیاز باشد. اگر گارانتی دستگاه به اتمام رسیده باشد این کار هزینه هایی را در پی دارد که بسته به عوامل مختلفی از جمله قطعه ی معیوب، هزینه رفت و آمد تعمیرکار و … است که به بررسی هر کدام می پردازیم.

عواملی که بر تعمیر ماشین ظرفشویی تاثیر دارند

ماشین ظرفشویی انواع مختلفی دارد که به دو نوع رومیزی و ایستاده یا توکار تقسیم می شوند. ظرفیت و قدرت عملکردی هر کدام نیز متفاوت است. معمولاً ظرفشویی های ایستاده و توکار ظرفیت بیشتری دارند و برنامه های شستشوی ظروف و سیستم های تخلیه و فاضلاب در این نوع ماشین های ظرفشویی هم با مدل های رومیزی تفاوت هایی دارد. با توجه به این که ماشین ظرفشویی ارتباطی همیشگی و مستقیم با لوله های آب سرد و گرم و همچنین خروجی های فاضلاب دارد، در بسیاری از موارد باعث می شود تا تعمیر ماشین ظرفشویی به بخش هایی مانند لوله ها، اتصالات و شیرآلات در این بخش ها مربوط شود.

اگر تعمیر ماشین ظرفشویی توسط شرکت گارانتی کننده انجام گیرد و زمان گارانتی به اتمام نرسیده باشد به صورت رایگان انجام می گیرد؛ اما در صورتی که این خدمات توسط تعمیرکار آزاد انجام شود هزینه ی آن به عوامل متعددی مانند قطعات مورد نیاز و برند ماشین ظرفشویی بستگی دارد.

تعمیرکاران و ارائه دهندگان خدمات تعمیر لوازم خانگی از جمله ماشین ظرفشویی در اکثر اوقات یک هزینه ی کارشناسی اولیه که به آن حق راه می گویند برای خود در نظر می گیرند که چه تعمیر ماشین ظرفشویی انجام شود و چه انجام نشود این هزینه توسط تعمیرکار دریافت می گردد.

قطعات مورد نیاز برای تعمیر ماشین ظرفشویی

هزینه تعمیر ماشین های ظرفشویی بسته به قطعات مورد نیاز می تواند بسیار متغیر باشد. قطعه ی معیوب تأثیر زیادی بر هزینه ها می گذارد. متخصصان این حوزه معتقدند تا 98 درصد لوازم آشپزخانه هنگام تعمیر به تعویض یک یا چند قطعه از آن لوازم نیاز دارد که هزینه خرید این قطعات علاوه بر دستمزد باید پرداخت گردد.

تعویض یا تعمیر ماشین ظرفشویی

دوراهی همیشه سر راه مشتریان در این مواقع به وجود می آید که وسیله را تعمیر کنند یا آن را تعویض کنند؟ متخصصان لوازم خانگی توصیه می کنند که اگر عمر یک دستگاه بیش از 8 سال است و علاوه بر این هزینه تعمیرات آن بالاتر از 500 هزار تومان برآورد می شود بهتر است که از خیر تعمیر آن بگذرید و به فکر خرید یک دستگاه ماشین ظرفشویی جدید باشد.

توصیه متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی

تعدادی از اختلالات کارکردی و گرفتگی هایی که در ماشین های ظرفشویی ایجاد می شود منجر به عملکرد نامطلوب در این دستگاه ها می گردد. املاح آب و رسوباتی که از آن ناشی می شود روی قطعات داخلی ایجاد مشکل می کند. سرویس کارها و تعمیرکاران ماشین ظرفشویی توصیه می کنند که برای جلوگیری از مشکلاتی از این قبیل به طور منظم خود اقدام به شستشوی فضای داخلی ماشین ظرفشویی به کمک خود بکنید. البته مواد مختلفی برای این منظور تحت عنوان نمک های رسوب زدایی در بازار وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید. این مواد درون محفظه ای خاص در ماشین ظرفشویی ریخته می شوند و سپس ماشین را روشن می کنند تا شروع به کار کند. این نمک ها رسوبات را در آب حل می کند و رسوب زدایی انجام می گیرد.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی توسط متخصصان لوازم خانگی ارائه می گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *