1اشاره
1اشاره
هزینه نصب کفپوش و پارکت

قیمت نصب کفپوش و پارکت چقدر است؟

هزینه نصب کفپوش و پارکت

کفپوش امروزه جز محبوب ترین مصالح دکوراسیون داخلی هستند که به وفور از مدل های مختلف آن ها استفاده می شود پارکت و کفپوش دارای کیفیت و اجرا متفاوتی هستند. هزینه نصب این مصالح و پارکت با توجه به نوع و ابعاد و دیگر مسائل می تواند تفاوت زیادی از خود نشان دهد.

عوامل مؤثر بر هزینه نصب کفپوش و پارکت

در درجه اول هزینه نصب این مصالح بسته به نوع آن است که می تواند لمینت یا پارکت باشد و قیمت کفپوش و هزینه ی نهایی را تعیین می کند.

کفپوش های pvc یا وینیل

کفپوش pvc دارای ترکیب اصلی پلی وینیل کلراید است و به سرعت جای خود را در میان مصالح ساختمانی باز کرده است و روز به روز بیشتر طرفدار پیدا می کند. بیشترین و مطرح ترین استفاده از آن در ساخت در و پنجره های pvc است. براق بودن این نوع مصالح هر چه بیشتر آن را به چوب و لمینت شبیه کرده است. علاوه بر این مقاومت بالایی در برابر آب، رطوبت و حرارت دارند از این رو طرفداران زیادی به خصوص برای استفاده در محیط هایی مانند آشپزخانه دارند. مزیت دیگر آن نصب آسان و سریع آن هاست که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

انواع کفپوش های چوبی

پارکت

پارکت به نوعی کفپوش اطلاق می شود که جنس آن از چوب درختان افرا، صنوبر، بلوط و کاج است. نوع چوب آن تعیین کننده ی قیمت این پارکت ها است. دوستداران محیط زیست و افرادی که جویای حس طبیعت در منزل خود هستند می توانند از این مدل ها استفاده کنند. برای اجرای پارکت قطعات چوب طبیعی با طرح های مختلف کنار هم قرار داده می شوند. پارکت نسبت به لمینت مزایای دارد که می توان به طبیعی و دوام بالای آن که تا بالای 100 سال هم می رسد اشاره کرد و این مزایا باعث شده هنوز هم طرفداران زیادی داشته باشد. پارکت ها انواع مختلفی دارند که شامل Mahogany، Oak و Acacia است و طرح های پارالل، انگلیسی و موزائیک آن توسط متخصص نصب و اجرا می شوند.

هنگام انتخاب پارکت باید به نکاتی توجه داشت، میزان رطوبت فضا و شرایط آب و هوایی منطقه از این نکات است. این کفپوش ها باید هر چند سال یک بار بازبینی شوند و در صورت نیاز از آن ها با پولیش مراقبت کرد. شیوه های مختلفی برای برق انداختن پارکت وجود دارد. نم و رطوبت باعث آسیب جدی به این مصالح چوبی می شود. در هر یک از این موارد قیمت این مصالح علاوه بر تاثیر بر هزینه ی اولیه بر عوامل دیگری مانند متراژ، میزان استفاده و … نیز تاثیر می گذارد. به دلیل بالا بودن کیفیت قیمت کفپوش بالاست و خیلی مواقع مشتریان به همین علت از استفاده آن در تمامی نقاط ساختمان چشم پوشی می کنند.

لمینت

لمینت ها انواع دیگر این مصالح ساختمانی هستند و از از الیاف چوبی فشرده HDF تولید می شوند. لمینت ها شباهت زیادی به پارکت دارند و تفاوت عمده ای که لمینت با پارکت دارد نحوه ی نصب آن است که به مانند پارکت به کف چسبانده نمی شود و به صورت نر و مادگی و قفل شده در کنار هم و روی کف نصب می شود. از این رو نصب کفپوش های لمینت سریع تر و راحت تر است.

هزینه زیرسازی کفپوش

زیرسازی و آماده سازی سطح کار که اکثر اوقات به وسیله ی سیمان انجام می گیرد در کنار جمع آوری کفپوش قبلی هزینه های دیگری در بر دارد. سعی کنید نوع پوشش فعلی کف و نیاز به کارهای احتمالی برای اصلاح را قبل از نصب با متخصص این حوزه در میان بگذارید.

در برخی موارد مانند خانه هایی که سیستم گرمایش از کف یا شوفاژ دارند، آماده کردن بستر و زیرسازی متفاوت صورت می گیرد و باید به خوبی عایق بندی شود تا از بهم ریختن پارکت در اثر رطوبت جلوگیری شود.

در پای دیوارها و کنج ها نیز باید زیرسازی به خوبی صورت گیرد زیرا به قرنیز کاری چوبی نیاز است و در جایی که قرنیز احتمال وجود رطوبت دارد، باید عایق بندی به خوبی صورت گیرد.

ابعاد فضا به مترمربع و هزینه کفپوش

کیفیت پارکت و ابعاد محیط بر هزینه کل کار تاثیر دارد. نصابان کفپوش با در نظر گرفتن مساحت کف، مصالح مورد نیاز و مواد اولیه و پارکت را سفارش می دهند.

نظافت کفپوش های چوبی

مهمترین نکته پس از نصب کفپوش نظافت و روش نگهداری صحیح آن هاست. اگر این کار به درستی انجام نشود آسیبهای جبران ناپذیری به آنها وارد می کند.

متخصصین دکوراسیون داخلی مجری این خدمات هستند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *