1اشاره
1اشاره
خرید و فروش بدون واسطه

مزایای خرید و فروش بدون واسطه چیست؟

خرید و فروش بدون واسطه در واقع به معنای معامله مستقیم میان تولیدکنندگان و فروشندگان کالا و مشتری است. از لحاظ اقتصادی میتوان گفت، زمانی که لایه‌های واسطه‌گری میان تولیدکننده و خریدار مانند عمده‌فروش‌ها، توزیع کنندگان و خرده‌فروش‌ها که به تعبیری هیچ گونه ارزش افزوده‌ای برای مشتری تولید نمی‌کنند وجود نداشته باشد در این شرایط کالاها با قیمت اصلی خود بفروش می‌رسند. هر چند عده‌ای معتقدند که خرید و فروش بدون واسطه امنیت معامله را کاهش می‌دهد با این حال هر روز با رشد روزافزون سایت‌هایی مواجه هستیم که بستری برای معامله مستقیم میان فروشنده و خریدار را فراهم میکنند.

مزایای خرید و فروش مستقیم چیست؟

• حذف هزینه‌های واسطه‌ای

• ترویج داد و ستد میان شهروندان

• حذف کمیسیون و حق‌الزحمه بنگاه معاملاتی

• حذف حق‌الزحمه و درصد کمیسیون بنگاه مشاوران املاک

• اختلاف قیمت چشمگیر در بخش لوازم خانگی چوبی

• کمک به کسب و کارهای کوچک و نوپا

• فرصت برابر فروش

حذف هزینه‌های واسطه گری

احتمالا تاکنون برای شما هم پیش آمده است که به مغازه‌ای شیک و مجلل بروید و کالایی را با قیمت نامتعارف و بیشتر از حد معمول دیده باشید؟!. البته که باید به این نکته توجه کنیم که با توجه به منطقه یا محل قرار گیری آن مغازه در شهر و یا مناطق مختلف قیمت کالاهای موجود نیز ممکن است دچار نوسان شوند. چرا که حتی افزایش قیمت بنزین هم به عنوان یک فاکتور اساسی در تعیین قیمت کالا و خدمات موثر است. بنابراین باید این نکته را در نظر گرفت که هزینه حمل و نقل بر افزایش قیمت کالاها تأثیر مستقیم دارد. البته که در نهایت مهمترین مزیت حذف واسطه‌ها در خرید و فروش از میان برداشته شدن هزینه‌های اضافی میباشد.

ترویج خرید و فروش میان فروشندگان و خریداران

یکی از اهداف اولیه و مهم سایت نیازمندی را می توان اینطور ذکر کرد: گسترش خرید وفروش کالا بین مشاغل گوناگون، حذف دلالان و معامله مستقیم و بدون واسطه برای فروشندگان و خریداران کالا. اما با تمامی این اوصاف سایت خرید و فروش آنلاین 1اشاره هم از دست دلال ها در امان نمانده و تعدادی از آگهی‌دهندگان نیز متعلق به همین گروه می باشند. بطور مثال میتوان به بخش خودرو در این سایت اشاره کرد که این گروههای واسطه گری که در زمینه خرید و فروش خودروفعالیت دارند براحتی خودروهایی را که قیمت مناسبی دارند خریداری میکنند و با قیمتی بالاتر بفروش میرسانند.

حذف کمیسیون خرید و فروش خودرو

یکی از مزیت‌های خرید و فروش بدون واسطه در مورد معاملات خودرو، حذف کمیسیون و حق‌الزحمه بنگاه معاملاتی و نمایشگاه خودرو می باشد. در واقع هیچ‌کس غیر از مالک اصلی خودرو قادر نبوده و نیست تا ریزه کاری های فنی و معایب خودروی دست دوم خود رابه شما معرفی کند. معامله مستقیم با مالک، برای خریدار فرصتی فراهم می نماید تا اطلاعاتی دقیق در خصوص سابقه، ترفندها یا قلق های نگهداری خودرو، تجربه رانندگی و جزئیات دیگر خودرو کسب نماید. ما در سایت نیازمندی 1اشاره، پیوسته در تلاشیم تا روابط بین خریدار و فروشنده را تسهیل سازیم.

حذف کمیسیون مشاوران املاک

حق‌الزحمه و درصد کمیسیون بنگاه مشاوران املاک نیز از دیگر هزینه‌هایی است که در معامله مستقیم معمولاً دور زده می‌شود. هزینه بنگاه به این صورت تعیین می شود که در معاملات ملکی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان خریدار و فروشنده هر یک باید نیم درصد حق‌الزحمه مشاور املاک را پرداخت نمایند. اگر قیمت ملک مورد معامله از ۵۰۰ میلیون تومان بیشتر باشد 25 صدم درصد به نسبت مازاد ارزش مورد معامله به درصد کمیسیون طرفین معامله اضافه خواهد شد. مضاف بر این  بر اساس قانون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، هر طرف معامله باید ۹ درصد ارزش کمیسیون معامله را هم به بنگاه مشاوره املاک علاوه بر کل کمیسیون مربوطه  پرداخت کنند. ولیکن در بازار بدون واسطه املاک، هزینه‌های چندین میلیون تومانی بنگاه حذف می‌شوند و فروشنده و خریدار ملک به طورمستقیم با یکدیگر توافق می کنند و معامله  را به انجام می رسانند.

اختلاف قیمت چشمگیر در بخش لوازم چوبی

نمونه ای از اختلاف قیمت چشمگیر در نتیجه حذف واسطه‌ها را می توان در بخشهایی مانند لوازم چوبی منزل مشاهده کرد. چرا که تولیدکنندگان مبلمان و میز نهارخوری بجای اینکه مجبور باشند هزینه اجاره و نگهداری فروشگا‌ههای بزرگ و مجلل را درسطح شهر بپردازند تولیدات خود را با قیمت پایین‌تری در سایت 1اشاره تبلیغ کرده و به فروش می رسانند.کافی است برای اثبات و صحت ادعای ما سری به بازار مبلمان بزنید و قیمت‌ها را مقایسه کنید. همواره این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در بازار خرید و فروش بدون واسطه، کمتر با قیمتهای کاذب مواجه خواهید شد.

کمک به کسب و کارهای کوچک و نوپا

تنها مشتریان نیستند که از خرید و فروش بدون واسطه سود می‌برند. این موقعیت برای تمامی کسب‌ و کارهای کوچک و بزرگ هم بستری مناسب فراهم کرده است. اهمیت این موضوع به این دلیل است که فروشندگان وتولیدکنندگان کالا و یا ارائه دهندگان خدمات گوناگون شغلی با سرمایه و ریسک کمتری می‌توانند محصولات خود را بطور مستقیم به مشتریان بفروشند و یا خدمات خود را ارائه نمایند.

کمک به کسب و کارهای خانگی

خرید و فروش بدون واسطه در 1اشاره بویژه برای کسب و کارهای خانگی و بنگاههای کوچک که عموماً دسترسی کمتری به بازار و سرمایه دارند ؛ موقعیتی بی نظیر بشمار می رود. مشاغل و کسب وکارهای کوچک و نوپا اغلب فاقد توانایی جذب سرمایه و همچنین راه‌اندازی مشاغل خود به شیوه سنتی بوده و از طرفی توانایی پرداخت اجاره بالای مغازه‌ و دیگر هزینه‌های واسطه‌گری را ندارند ولی می توانند در سایت 1اشاره به طور رایگان محصولات و خدمات خود را به معرض فروش و ارائه بگذارند.

فرصت برابر خرید و فروش

1اشاره، بستری مناسب را برای تمامی افراد و کسب و کارهای مختلف کوچک و بزرگ فراهم اَورده است تا اَنها بتوانند به خرید و فروش کالا و ارائه خدمات بپردازند. در این سایت، کلیه افراد ومشاغل مختلف برای فروش محصولات خود از فرصتی یکسان برخوردار هستند و براحتی میتواند با ثبت اَگهی رایگان به تبلیغ کالا و خدماتی که ارائه می دهند بپردازند و باعث رونق کسب و کارشان شوند و در سویی دیگر نیز خریداران کالا و خدمات نیز با جستجو در این سایت میتوانند کلیه نیازهای خدماتی و کالایی خود را با بهترین قیمت تهیه نمایند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *