1اشاره
1اشاره
پکیج یا بخاری گازی

مقایسه پکیج با بخاری گازی

اطلاعات مفید برای خرید پکیج و بخاری گازی

پکیج نسبت به بخاری گازی انتخاب بهتری برای شما است. پکیج ها هم ایمنی بالاتری دارند و هم از نظر اقتصادی برای شما مقرون به صرفه هستند. چرا که با وجود پکیج هم می توانید آبگرم بهداشتی داشته باشید و هم با گرم کردن آب رادیاتورها خانه گرمی برای فصول سرد سال داشته باشید. بنابراین با وجود پکیج دیگر نیازی به داشتن موتورخانه و بخاری گازی ندارید.

چرا استفاده از پکیج نسبت به بخاری می ‌تواند انتخاب بهتری برای شما باشد؟

پکیج ها امروزه توانسته اند جای خود را در بین خانوارها باز کنند. آنها دارای مزایا و فواید بهتری نسبت به موتورخانه ها و بخاری گازی هستند. با کمک پکیج ها هم می توان آبی گرم برای مصارف بهداشتی و استحمام و هم خانه ای گرم با استفاده از رادیاتورها داشت. استفاده از پکیج ها نسبت به بخاری گازی هم از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است و هم از نظر ایمنی بهتر است. از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر است چرا که استفاده ای دوگانه دارند. اگر خانه ای

پکیج نداشته باشد و فقط مجهز به بخاری گازی باشد برای گرم کردن آب آن باید حتما از موتورخانه استفاده کرد. احداث موتورخانه ها هم برای سازندگان ساختمان ها و هم برای ساکنین بسیار دردسر ساز و پرهزینه است. در حالی که شما تنها با داشتن یک پکیج که از نوع دیواری آن بسیار کم جا و ایمن است با یک تیر دو نشان می‌زنید.

انواع پکیج های دیواری

پکیج ها در واقع نوعی موتورخانه کوچک هستند که بسیار کم جا و ایمن بوده و برای گرم کردن آب منازل برای مصارف بهداشتی و رادیاتورها برای گرم کردن دمای منزل به کار می روند. در ادامه انواع آنها را معرفی خواهیم کرد.

پکیج های دیواری از حیث تعداد مبدل حرارتی

• تک مبدل: این نوع از پکیج ها در گذشته استفاده می شد و امروزه تقریبا منسوخ شده اند. آنها سیستمی شبیه سیستم آبگرمکن های سریع دارند. از آنجایی که در این نوع دستگاه ها تنها یک مبدل بین شعله و آب وجود دارد و آبگرم مصرفی و آبگرم سیستم گرمایشی تنها از این تک مبدل تامین می شوند؛ آنها دچار رسوب می شوند و رسوب زدایی از آنها باعث می شوند تا سوراخ شوند.

• دو مبدل: در این نوع از پکیج ها یک مبدل در بین شعله و آب قرار می گیرد و مبدل دوم  آبگرم مصرفی را توسط آبگرم تولید شده در مبدل اول گرم می‌کند. تولید آب گرم یکنواخت تر با نوسانات کمتر و رسوب گیری کمتری انجام می شود.

پکیج های دیواری از حیث تعداد محفظه احتراق

• بدون فن: این پکیج ها بیشتر در تراس های آپارتمان ها نصب می شوند. آنها اکسیژن مورد نیاز خود برای احتراق را از محیط می گیرند و دود و مونواکسید تولید شده را

از طریق دودکش خود به بیرون منتقل می کنند.

• فن دار: این پکیج ها دارای طول دودکش کمتر از 4 متر هستند و در داخل آشپزخانه نصب می شوند. آنها دارای دودکشی دوجداره هستند که جداره داخلی، اکسیژن مورد نیاز برای احتراق را می‌گیرد و جداره خارجی، دود و مونواکسید ایجاد شده ناشی از احتراق را به بیرون هدایت می کند.

مزایای استفاده از پکیج ها

• با استفاده از پکیج ها به صورت آزادانه و مستقل هر واحد می تواند وسیله ای هم برای داشتن آبگرم مصرفی و هم گرم کردن خانه داشته باشد.

• با وجود پکیج دیگر نیازی به داشتن بخاری گازی و یک وسیله اضافی که گوشه ای از خانه را اشغال می کند و فقط برای فصول سرد سال کاربرد دارد؛ نیست.

• رادیاتورهایی که با پکیج گرم می شوند بسیار کم جا و زیبا هستند و جلوه ای زیبا به خانه می دهند.

• پکیج ها از نظر مصرف انرژی بهینه تر و بهتر عمل می کنند و از نظر اقتصادی به خانوار کمک می کنند.

• با وجود پکیج ها هر لحظه و به آسانی به آبگرم بهداشتی دسترسی دارید.

• پکیج به خاطر داشتن سیستم امنیتی شعله و سنسورهای دود دارای امنیت بالایی برای ساکنین هستند.

مضرات استفاده از بخاری های گازی نسبت به پکیج ها

پکیج ها نسبت به بخاری گازی دارای ایمنی بیشتری هستند و استفاده از آنها خطرات جانی کمتری برای ساکنین دارد. چرا که آنها را می توان در تراس نصب کرد تا دودکش آن خطری برای ساکنین نداشته باشد اما بخاری گازی حتما باید در خانه نصب شوند. نزدیک شدن به آنها خطرناک است. حتی اگر در نصب دودکش آنها نکات ایمنی را رعایت کنید. اما در زمانی که بخاری گازی روشن هستند بسیار داغ و خطرناک هستند و اگر کودکی اشتباها به آن برخورد کند صدمات جبران ناپذیری به او وارد خواهد شد. از طرفی اگر حواس پرتی توسط ساکنین اعمال شود و در هنگام ترک خانه فراموش کنند تا آن را خاموش کنند چه بسا خدای نکرده در زمان برگشت به منزل با خانه ای ویرانه و آتش گرفته مواجه شوند. در صورتی که پکیج ها دارای سنسورهای ایمنی هستند و تنها در هنگام استفاده افراد از آن روشن می شوند.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *