1اشاره
1اشاره
قیمت نظافت راه پله و مشاعات

نظافت راه پله و مشاعات و هزینه های آن

قیمت نظافت راه پله و مشاعات

نظافت راه پله و مشاعات در ساختمان های بزرگ کار راحتی نیست و به نیروی خدماتی سپرده می شود. هزینه های نظافت این بخش ها بسته به تعداد طبقات یا ساعات کار تعیین می شود. برای استفاده از خدمات این مراکز بهتر است یک سری نکات نیز رعایت شود.

نظافت راه پله و مشاعات کاری است که در ساختمان های بزرگ ساکنین به راحتی نمی توانند از عهده ی آن برآیند. در این زمان به دلیل افزایش طبقات ساختمان و افزایش آپارتمان نشینی و همین طور مشغله ی کاری بیشتر افراد، به عهده گرفتن وظیفه نظافت ساختمان توسط خانواده ها، چندان معمول نیست. همچنین رواج شرکت های خدماتی که نظافت ساختمان ها را به عهده می گیرند مزید بر علت شده است. اولین بخشی که در هنگام نظافت ساختمان باید مد نظر قرار گیرد، راه پله و مشاعات است، خواه با یک ساختمان مسکونی سروکار داشته باشیم یا واحدهای تجاری یا اداری؛ زیرا در هنگام ورود اولین بخشی که به چشم می خورد همین بخش است.

در ساختمان های تجاری و اداری اکثراً نظافت راه پله و مشاعات به موسسات خدماتی داده می شود. حتی در مورد ساختمان های مسکونی شاید بتوان در ساختمان های کوچک این وظیفه را با تقسیم بندی بین ساکنین به آن ها واگذار کرد ولی در ساختمان های با تعداد واحد زیاد این کار تقریباً غیر ممکن است و به شرکت ها و موسسات خدماتی سپرده می شود.

خدماتی که مؤسساتی از این قبیل برای نظافت راه پله و مشاعات انجام می دهند، شامل شستشوی راه پله و راهروها، نظافت نرده ها، خالی کردن زباله های حیاط و مشاعات، نظافت آسانسور و پارکینگ، تمیزکردن پاگردها و پنجره های نورگیر است. علاوه بر این در مواقعی که درخواست شما از این شرکت های خدماتی در مواقعی خاص مانند نظافت سالیانه یا خانه تکانی عید باشد، نظافت دیوارهای قابل شستشو نیز به نظافت راه پله و مشاعات افزوده می گردد.

نکات مهم در رابطه با نظافت راه پله و مشاعات

– حتماً این نکته را مد نظر داشته باشید که نظافت راه پله و مشاعات خود را به شرکت های خدماتی بدهید که سابقه بیشتری دارند و دارای مجوز هستند. این شرکت ها هم قابل اعتماد ترند و نظافت با کیفیت تری را ارائه می دهند و هم در هر زمانی می توانند نیروی خدماتی خانم و آقا را برای شما در دسترس داشته باشند.

– مواردی مانند روزنامه، مواد پاک کننده، دستمال، تی، سطل و … را باید خودتان در اختیار کارگر خدماتی قرار دهید زیرا تعرفه قیمتی نظافت منازل شامل آن ها نمی شود.

– معمولاً توسط خود کارگر تعیین می شود که نظافت راه پله و مشاعات به چه ترتیبی صورت گیرد ولی اکثر اوقات اولین کار جارو زدن راه پله از بالا به پایین است و معمولاً برای شستشو پله ها از سطل و دستمال خیس استفاده می شود و در انتها باید همگی خشک شوند تا آثار لک آب باقی نماند.

– یکی دیگر از وظایف کارگر نظافتی، تمیز کردن نرده های راه پله است و جز نظافت راه پله و مشاعات است.

– تمیز بودن شیشه ها بسیار بر پاکیزه بودن ساختمان تأثیر دارد، از این رو هنگامی که درخواست کارگر برای راه پله و مشاعات می کنید، باید شیشه ها را از داخل و خارج تمیز کند.

– هنگام نظافت راه پله و مشاعات، نیروی خدماتی باید برای تمیز کردن تجهیزات برقی از قبیل دوربین های مدار بسته، درهای ریموت دار و … باید دقت کافی را داشته باشد.

هزینه نظافت راه پله و مشاعات به چه عواملی بستگی دارد

هزینه تمامی خدمات منازل از جمله نظافت راه پله و مشاعات به موارد مختلفی بستگی دارد. اگر می خواهید نظافت راه پله و مشاعات توسط نیروی خدماتی خانم صورت گیرد، باید این نکته را در نظر بگیرید که به دلیل کم بودن تعداد خانم ها، هزینه انجام نظافت راه پله و مشاعات بیشتر خواهد شد.

معمولاً عامل مهم در احتساب هزینه نظافت راه پله و مشاعات حجم کاری است که قرار است انجام گیرد. البته این احتمال وجود دارد که بعضی از شرکت های خدماتی این هزینه را بر اساس زمان انجام کار و یا بر اساس تعداد طبقات در نظر بگیرند.

محاسبه هزینه نظافت راه پله و مشاعات بر اساس فاکتور تعداد طبقات

قیمت معمول که برای هزینه نظافت یک ساختمان 4 طبقه وجود دارد، حدود 50 هزار تومان است و هر طبقه ی مازاد نیز 10 هزار تومان افزایش قیمت را دربر می گیرد همچنین برای نظافت قسمت های دیگری مانند پشت بام یا مکان هایی مانند کابین آسانسور، هزینه ی پایه افزایش پیدا می کند.

محاسبه هزینه نظافت راه پله و مشاعات بر اساس فاکتور ساعت کار

نظافت مشاعات و راه پله با توجه به قیمت هایی که در بازار این کار موجود است، هر 4 ساعت کار نیروی آقا هزینه ای حدود 50 هزار تومان را در برمی گیرد. باید در نظر داشت که نظافت راه پله ساختمان های بزرگ معمولاً زمان بیشتری طول می کشد و برای تمیز کردن آسانسور و کارهای دیگری مانند انتقال زباله های ساختمانی به خارج از آن، هزینه های ابتدایی افزایش می یابد.

در پایان باید یک سری نکات را نیز فراموش نکنید.

فراموش نکنید که حتماً برای نظافت راه پله و مشاعات از موسسات خدماتی کمک بگیرید که دارای مجوز هستند و به صورت قانونی کار می کنند.

اگر در حین انجام نظافت مشاعات و راه پله به وسایلی مانند گلدان، جاکفشی یا هر کدام از تجهیزات ساختمان که در این بخش ها وجود دارد آسیبی وارد شد می توانید با شرکت تماس گرفته و خسارت را طبق اساسنامه از آن ها دریافت کنید.

طبق اساسنامه، شرکت های خدماتی باید این حق را به شما بدهند که اگر نیروی فرستاده شده از لحاظ اخلاقی یا حرفه ای رضایت نداشتید، بتوانید با آنها تماس بگیرید و درخواست نیروی دیگری کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *