1اشاره
1اشاره
انواع لمینت دندان

هزینه لمینت دندان

قیمت لمینت دندان و عوامل مؤثر بر آن

لمینت و کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد که سبب می شود تا بعد از انجام هر کدام از آن ها دندان هایی زیباتر و با اندازه مناسب تر و رنگ بهتری داشته باشید. از این رو امروزه برای داشتن لبخندی زیبا اکثر افراد به سراغ این کارهای دندانپزشکی می روند و هزینه های آن را مورد بررسی قرار می دهند.

لمینت و کامپوزیت اصلی ترین راه حل برای داشتن دندان های بی نقص و لبخندی زیباست. نصب لمینت بر روی دندان یک روش است که در کارهای دندانپزشکی سبب رفع نقص های کم مانند بد شکلی، لب پر شدن و دیگر موارد می شود. همچنین رنگ دندان را اصلاح می کند و فاصله بین آن ها را استاندارد می کند. نصب لمینت کاری بدون عوارض و بی خطر است که تأمین هزینه آن می تواند مهم باشد.

انواع لمینت دندان

لمینت ها به دو نوع دسته بندی می شوند

لمینت دندان سرامیکی

جنس این لمینت از سرامیک است و هنگامی که قالب گیری انجام می شود در لابراتوار تهیه می شود. این روش به عنوان یک روش غیر مستقیم است. ظاهر این نوع لمینت سرامیکی زیاست و ثبات رنگ دارد و مقاومت آن نیز بیشتر است. از این رو هزینه بالاتری هم دارد.

لیمنت سرامیکی خود به انواع مختلفی تقسیم می شود.

– انواع سیستم های آی پی اس امپرس (IPS Empress): این نوع لمینت ها از روی پرس مدل قالب گیری شده نصب می شود و در کوره فرم می گیرد. نام دیگر آن ایمپرس سرامیک نیز است و کاربرد زیادی دارد.

– لمینت های فلدسپاتیک: از فلدسپاتیک پرسلن تهیه شده است و در لابراتوار به صورت پودرگذاری توسط تکنسین بر روی قالب فرم داده می شود.

– کادکام: ابتدا بلوک سرامیکی ساخته می شد و روکش بعد از آن ساخته می شد. ایراد این روش ناتوانی در تهیه رنگ مناسب برای لمینت است.

– لمینت دندان با زمینه الومینیا و زیرکونیا: زمینه این لمینت از نوع اکسید زیرکونیم بر روی قالب گچی قالب گرفته شده است و به صورت لایه لایه بر روی آن قرار می گیرد و در کوره قرار می گیرد که دارای استحکام بالایی است. مشکل این لمینت دندان در نصب به دندان است.

لمینت دندان کامپوزیتی

ونیر در این نوع از جنس کامپوزیت است و روش مستقیم هم نام دارد. این لمینت شفاف تر است و در دندان با رنگ زرد کارایی ندارد. تغییر پس از نصب آن روی دندان کمتر است و دندان تراش کمتری یا حتی بدون تراش است. این روش برای افراد دارای مشکلات زیر مناسب است.

– دندان نامرتب و بد رنگ

– دندان های روی هم

– شکستگی دندان و لب پر

– دندان های با اندازه نامناسب

افزایش عمر لمینت دندان

– بعد از نصب لمینت باید بهداشت دهان و دندان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

– تغییر رنگ نیز از مشکلات شایع لمینت دندان است که به سبک زندگی شما مربوط می شود. نوشیدن مداوم قهوه و چای و استعمال دخانیات سرعت این روند را افزایش می دهند.

– استفاده بی رویه از دهان شویه به خصوص انواع حاوی فلوراید روی لمینت تأثیر می گذارد پس بهتر است در این مورد با پزشک مشورت کنید.

هزینه نصب لمینت و کامپوزیت دندان

پس از این که تصمیم گرفتید با انجام کار لمینت دندان و لبخندی زیبا داشته باشید تازه دغدغه ی هزینه ی لمینت و قیمت کامپوزیت دندان شروع می شود.

هزینه ی لیمنت دندان در تهران به روش مستقیم که از نوع کامپوزیت است بین 350 تا 800 هزار تومان برای هر دندان برآورد می شود. البته قیمت لیمنت دندان از جنس سرامیک نسبت به کامپوزیت بالاتر است.

هزینه لیمنت سرامیکی برای دندان حدوداً 700 هزار تومان تا حتی بیش از 2 میلیون تومان برای هر دندان است. پس هزینه کامپوزیت دندان از هزینه لمینت سرامیکی به مراتب مناسب تر است.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که هزینه هایی که در بالا برای ایجاد لمینت یا کامپوزیت بیان شده اند فقط برای تخمین هزینه ی این کار است و ممکن است در برخی از مطب ها از لمینت ندان از نوع لومینیر یا بسیار باریک استفاده شود که هزینه ی آن بالاتر و حدود 3 تا 6 میلیون هم می تواند باشد.

هزینه های جانبی لمینت دندان

هزینه هایی که برای لمینت یا کامپوزیت بیان شد، هزینه مستقیم این کار است و ممکن است هزینه های جانبی کمی کار برآورد هزینه را برای شما سخت کند. هزینه های جانبی در افراد مختلف متفاوت اند ولی به طور معمول می توان آن ها را برآورد کرد. به عنوان مثال در لیمنت به روش غیر مستقیم، از زمانی که دندان شما تراش داده می شود تا زمانی که لمینت آماده شود، نیاز به روکش موقت دارید که باید جداگانه آن را تهیه کنید. همچنین هزینه اسکن دندان، نسخه های پزشک یا عصب کشی و … نیز بر آن ممکن است اضافه گردد.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *