1اشاره
1اشاره
رستوران های ایروان

اَشنایی با بهترین رستوران های ایروان

مردم ارمنستان به غذا خیلی اهمیت می دهند و به محض اینکه مراسم و واقعه اجتماعی و ملی اتفاق می افتد بوی غذاهای خاص و خوشمزه کوچه پس کوچه های شهرهایش را فرامی گیرد. ارمنی ها شدیدا به این جمله باور دارند که هیچ گفت و گویی را نمی توان با شکم خالی انجام داد و می دانند که چه دوستی هایی با تعارف غذا به دیگران شروع شده است! در سفر به ارمنستان رستوران های زیادی را می بینید که انواع غذاهای خوشمزه محلی را سرو می کنند مخصوصا اگر به ایروان، پایتخت این کشور بروید که دستتان برای انتخاب رستوران های متنوع بازتر است.

رستوران مرتاقه ( Mer Taghe)  

در سفر به ارمنستان هیچ وقت طعم بینظیر پیتزاهای خوشمزه و سنتی اش را از دست ندهید. برای خوردن این پیتزاها به مر تاقه بروید، رستورانی که محیطی ساده، صمیمی و راحت دارد و خمیر تازه پیتزاها در فضای مخصوص آن درست می شود به همین خاطر است که با خوردن اولین لقمه متوجه طعم متفاوت پیتزاها می شود. برای درست کردن این پیتزا، بر روی یک ورقه نازک و گرد خمیر، مقداری گوشت به همراه جعفری، گوجه و پیاز گذاشته و هنگام سرو هم بر روی آن مقداری لیمو ریخته می شود. این پیتزا به همراه دوغ غذایی سیرکننده، ارزان و خوشمزه است.

رستوران الدایروان (Old Yerevan )

این رستوران در ساختمانی بلند قرار دارد و اگر به دنبال جایی هستید که در آن مهمان نوازی مردم ارمنستان، غذا و موسیقی را با هم تجربه کنید اینجا برایتان بهترین رستوران است. با نگاه کردن به منوی رستوران انواع غذاهای اصیل ارمنی مثل دلمه کباب و ایشخان را می بینید که همگی برای سرو آماده هستند. در فضای صمیمی رستوران که فرهنگ باستانی ارمنستان از دکوراسیون در و دیوارش موج می زند در حالی که به موسیقی سنتی ارمنی گوش می دهید غذایی خوشمزه و اصیل را میل می کنید. هر طبقه، سبک و موسیقی خاص خودش را دارد و در طبقات بالاییش چشم انداز زیبایی از خانه اپرای ایروان را می بینید.

رستورن پندوک ایروان (Pendok Yerevan)

در این رستوران آرام و راحت بیش از ۳۰ مهمان در سالن اصلی جا می شوند و گروه های کوچکتر ۴ تا ۹ نفره هم می توانند به اتاق های کوچکترش بروند، اتاق هایی که به محض وارد شدن به آن ها سبک ارمنی دکوراسیونش حال و هوایی خاص را درونتان ایجاد می کند. تمام رومیزی ها و روصندلی ها با تزئینات ارمنی و تصاویر برجسته ترین نقوش ارمنی پوشیده شده اند و «آرام» و «پر از آرامش» بهترین توصیف برای فضای داخلی اتاق هاست. در این رستوران از طعم بهترین غذاهای ارمنستان لذت می برید و غذاهایی خانگی را امتحان می کنید.

رستوران دولماما (Dolmama)

این رستوران از سال ۱۹۹۸ در قلب شهر ایروان قرار دارد و سخت تلاش می کند تا غذاهای سنتی ارمنستان را با رنگ و بویی تازه درست کند. همینطور که از اسم رستوران معلوم است غذای ویژه اش دلمه است که در رستوران های دیگر برای درست کردن آن گوشت و برنج را ترکیب  و بعد از اضافه کردن ادویه جات خوش طعم، مواد را داخل برگ های مو می پیچینند. اما این رستوران دستور پخت این غذا را تغیر داده است! در اینجا به جای گوشت چرخ کرده از قطعات ریز گوشت استفاده و به آن فلفل و رزماری اضافه می شود و در آخر هم بر روی آن ماست و لیمو می ریزند.

رستوران مرکیوق (Mer Kyugh)

آنقدر فضای این رستوران راحت و صمیمی  است که انگار در خانه خودتان هستید. در اینجا غذاهای سنتی خانگی ارمنستان سرو می شود و معمولا موسیقی زنده نواخته می شود تا تجربه غذا خوردن را برایتان خاطره انگیزتر و لذت بخش تر کند. دکوراسیون فضای داخلی آن  به شیوه ارمنی است و در گوشه و کنارش فرش های معروف ارمنی را می بینید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *