1اشاره
1اشاره
در ارمنستان از کجا خرید کنیم؟

در ارمنستان از کجا خرید کنیم؟

چند سالی هست که مغازه ها، فروشگاه ها و بازارهای زیادی در ارمنستان ساخته شده که در آنجا می توانید با هر سلیقه ای هر نوع لباس، سوغاتی و دیگر اجناس را خرید کنید. ارمنستان تعدادی مرکز خرید معروف دارد که گردشگرانی که با تور ارمنستان به این کشور زیبا رفته اند برای خرید به آنجا می روند می خواهیم این مراکز خرید ارمنستان را به شما معرفی کنیم.

دالما گاردن مال (Dalma Garden Mall)

دالما مال از معروف ترین  مراکز خرید ارمنستان و یک مجتمع تفریحی و خرید دو طبقه است که در نزدیکی مرکز ایروان قرار دارد. این مرکز خرید معتبر و بزرگ مناسب افرادی هست که به دنبال خریدی راحتند چون خیلی ها دوست دارند به جای اینکه در زیر آفتاب داغ در بازارها خرید کنند در مراکز خرید خنک و باامکانات این کار را انجام دهند. طراحی هوشمندانه این مرکز طوری است که به راحتی می توانید از بیرون هر فروشگاه همه اجناس داخلش را ببینید. با استفاده از پله برقی ها و آسانسورهایی که همگی در جلوی خود چشم انداز دارند می توانید به راحتی به طبقات پایین و بالا دسترسی داشته باشید. در اینجا لباس هایی با برندهای معروف بین المللی، کفش، زیورآلات، عطر و تجهیزات فنی به فروش می رسد.

ایروان مال ( Yerevan Mall)

مجتمع تفریحی و خرید ایروان مال در فوریه ۲۰۱۴ افتتاح و به سرعت تبدیل به یکی از مراکز خرید محبوب مردم و گردشگران شد. این مرکز به داشتن معماری منحصر بفرد که توسط شرکت های بین المللی طراحی شده معروف است. در اینجا ردیفی از مغازه هایی با دکورسیون زیبا و امکانات تفریحی متنوع را پیش روی خود دارید و فروشگاه هایی مثل F&F، «زیپی» و «کلیکس تویز» برای اولین بار در این مرکز افتتاح شدند. در اینجا برای خرید لباس می توانید از بین برندهای زارا، نیویورکر، برشکا و … هر لباسی که دوست دارید را انتخاب کنید. در این مرکز سال هاست که مراسم متنوعی برگزار می شود، هر هفته کاراکترهای کارتونی و دلقک ها برای بچه ها نمایش های جالب اجرا می کنند و در هنگام برگزاری فوتبال های خاص طرفداران فوتبال برای لذت بردن از لحظات خاطره انگیز در جلوی پرده ۱۰ متری این مرکز جمع می شوند و فوتبال تماشا می کنند.

ریو گالریا (Rio Galleria)

ریو گالریا نقش مهمی در صنعت مد و فشن ارمنستان بازی می کند. این مرکز با معروف ترین طراحان مد جهان همکاری می کند و کارهای آن ها را ارائه می دهد. قبل از اینکه فروشگاه های مد این مرکز باز شود فرانچسکو دسی (مدیر فروشگاه مد در میلان) برنامه های آموزشی را برای کاکنان آن برگزار کرد و به آن ها یاد داد که چگونه به مشتریان کمک کنند تا بهترین و مناسب ترین خرید را داشته باشند. با گشت زدن در میان فروشگاه های این مرکز انگار در حال قدم زدن در شهر کوچکی هستید. اجناس فروشگاه های این مرکز هم مثل همه جا هر فصل عوض می شود و قبل از شروع فصل جدید، جایگزین قبلی ها می شود.

ورنیساج (Vernissage)

ورنیساج نمایشگاه معروف ارمنستان است که از ایستگاه زیر زمینی میدان جمهوری شروع می شود و تا خیابان خانجیان ادامه دارد. هر هفته صدها نقاش، جواهرساز و هنرمندان صنایع دستی خودشان را به این نمایشگاه می رسانند و کارهای هنرمندانه و رنگارنگ خود را به فروش می گذارند. در اینجا می توانید تابلوهای نقاش های مختلف، فرش، سنگ های نیمه قیمتی، سوغاتی، جواهرات ملی و دیگر کارهای هنری را پیدا کنید. اگر می خواهید از ارمنستان یک یادگاری اشته باشید به ورنیساج بروید و مطمئن باشید که دست خالی از آنجا بیرون نمی روید.

بازار مرکزی ارمنستان

غیرممکن است که به ارمنستان بروید و خوراکی های آن را امتحان نکنید. اگر به بازار مرکزی  GUM درتقاطع خیابان های ماشتوت و خورناتسی بروید غذاها و خوراکی های خوشمزه ای را پیدا می کنید. اینجا پر از شیرینی های سنتی، حلوا، عسل و دیگر خوراکی های خوشمزه با قیمت مناسب است به غیر از اینها، در اینجا می توانید میوه و سبزی تازه، حبوبات، آجیل، ادویه و میوه های خشک هم تهیه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *