1اشاره
1اشاره
راهنمای سفر به هند

راهنمای سفر به هند

هند جاذبه های گردشگری زیادی دارد و تمدن آن از قدیمی ترین تمدن های جهان است.همه می دانند که هند زیبایی های طبیعی حیرت انگیزی دارد و میراث فرهنگی پربار خود را حفظ کرده است. گردشگران بسیاری هر ساله از این سرزمین زیبا بازدید می کنند، هند برای جهانگردان رویایی است که با آمدن به این سرزمین به واقعیت می پیوندد.

این کشور کوه های جادویی هیمالیا را دارد که مانند تاجی شمال این کشور را دربرگرفته است، هند خلیج بنگال، دریای عربی و اقیانوس هند دارد که بر روی جاذبه این کشور تاثیر زیادی دارد ، بیابان های هند پر از مکان های خیره کننده است، گیاهان سرسبز و تالاب های آرام از دیگر جاذبه های این کشور است. هند به مهمان نوازی مردمش معروف است مردمی که به بیش از ۱,۵۰۰ زبان مختلف حرف می زنند. در سفر خود به هند ممکن است از بزرگترین دلتای جهان، جنگل های گیاهان کرنا، ببر بنگال یا از شهر بنارس که شهر عبادتگاه هاست بازدید کنید.

چگونه به هند برویم؟

برای رسیدن به هند می توان هم از مسیر هوایی و هم از مسیر ریلی استفاه کرد. این کشور فرودگاه های بین المللی زیادی در کلان شهرهای بمبئی، دهلی، کلکته و چنای دارد. هند دو بندر در شهرهای بمبئی و چنای دارد که راه دریایی را برای سفر به این کشور ممکن می سازد. مسافران نپال و پاکستان هم می توانند برای رسیدن به این کشور از قطار یا اتوبوس استفاده کنند. برای رفت و آمد در شهر می توان از تاکسی، ریکشا و اتوبوس استفاده کرد.

مکان هایی که باید از آن ها بازید کنید

جاذبه های گردشگری جذاب هند بسیار زیاد است اما آن هایی که حتما باید از آن ها بازید کنید شامل:

منطقه لداخ: در این محل می توانید در میان مناظر دره های اطراف، احساس آرامش کنید

منطقه کشمیر: بهشت زمین است.

عبادتگاه طلایی: عبادتگاهی است که از طلا درست شده و دور آن را آب های مقدس فرا گرفته است.

آگرا: مکانی است که به دلیل بناهای یادبود عشق خود معروف است، تاج محل و مقاصد گردشگی زیاد دیگر مثل قلعه آگرا در این محل قرار دارد.

دهلی: قلب هند مقصد جاذبه های گردشگری زیادی است مثل دروازه هند، قلعه قدیمی و … .

بمبئی: شهر فیلم های هند است که یکی از جاذبه های معروفش غارهای آلفانتا است.

نکات زیر را رعایت کنید تا بازدید شما از هند به سفری خاطره اانگیز تبدیل شود:

لباس راحت بپوشید چون هند تابستان های گرم و زمستان های سردی دارد.

با وجودیه بیشتر هندی ها به زبان انگلیسی حرف می زنند اما توصیه می شود که یک دیکشنری انگلیسی به هندی همراه خود داشته باشید، چون در شمال این کشور زبان هندی دومین زبان رایج در این کشور است.

مغازه داران معمولا قیمت اجناس را گران می کنند، اگر از مغازه های محلی خرید می کنید سعی کنید حتما تخفیف بگیرید، اما در مغازه های برند، قیمت ها معمولا یکسان است.

هند برای زنان ناامن است. بهتر است که با گروه حرکت کنید تا اینکه تنهایی جایی بروید.

بهتر است که با تاکسی شخصی و یا با اتوبوس های گردشگری رفت و آمد کنید چون حمل و نقل محلی برای گردشگران ناامن است.

درمکان هایی مشخص مثل سواحل گوا، فروشندگانی در سنین مختلف به فروش جواهرات مشغول هستند و ادعا می نند که کریستال اصل است از آن ها خرید نکنید مگر اینکه از کیفیت آن ها مطمئن باشید چون در بیشتر موارد غیراصل هستند. بهتر است که گوهرهای مختلف را از جواهری های معتبر خریدای کنید. بهترین محل برای خرید جواهرات در هند حیدر آباد، کاسول و سورات است.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *