1اشاره
1اشاره
ییلاق مازیچال

لمس ابرها در طبیعت زیبای مازیچال

ییلاق مازیچال در ارتفاعات استان مازندران

مطمئنا مازندران را می توان یکی از اصلی ترین و زیباترین مقاصد گردشگری هر ایرانی دانست. طبیعت سرسبز و شگفت در کنار حیات وحش کم نظیر باعث جذب گردشگران زیادی شده است. مازندران شهرهای دوست داشتنی زیادی دارد که مازیچال را می توان یکی از بهترین های آن دانست. روستایی که به جرات می توان گفت حتی زیباتر از جنگل ابرهاست.

مازیچال نام روستایی خوش آب و هوا در استان مازندران است که ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا دارد. بهترین زمان سفر به مازیچال در بهار و تابستان است که علاوه بر ملایم بودن هوا، می توان از طبیعت سبز خوشرنگ آن نهایت لذت را برد و تجربه ای رویایی در آن داشت. اما به دلیل بکر نبودن مازیچال و نبودن جاده ی مناسب در آن و همچینین میزان بسیار بالای ریزش برف و باران، پیشنهاد می کنیم در فصل زمستان سفر نکنید چرا که دشوار خواهد بود.

بهترین راه دسترسی به مازیچال از طریق شهر کلاردشت است. دو مسیر مرزن آباد و عباس آباد هم دو مسیر مناسب عزیمت به مازیچال هستند. اگر مسیر عباس آباد را انتخاب کردید، باید جاده به کلاردشت- عباس آباد را حدود ۲۳ کیلومتر رانندگی کنید، در تمام طول این مسیر، جاده کاملا آسفالت است و رانندگی در آن آسان. در انتها به دامنه ی جنگلی می رسید که راه خاکی با شیب تند هم از همینجا شروع می شود، مسیر نسبتا دشواری است و باید ۱۷ کیلومتر از آن را بپیمایید اما بعد از آن به بهشت بی حد و حصر مازیچال می رسید.

البته مه آلود بودن این جاده را هم باید در نظر گرفت که باعث دشوارتر شدن مسیر رسیدن به روستا می شود با این اوصاف احتمال گم شدن در جاده های فرعی زیاد است و حتما باید راه دقیق را بلد باشید و با سرعت بسیار کم رانندگی کنید.

در فصل تابستان هم که به این منطقه سفر کنید، شب های کاملا خنکی را تجربه می کنید و در نتیجه حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

برای سفر به مازیچال به چه چیزی نیاز داریم؟

در روستای مازیچال، موبایل آنتن نمی دهد در نتیجه راه ارتباطی ای برای افراد دور از خود نخواهید داشت، پس حتما ار قبل به خانواده و یا دوستانتان در مورد سفرتان اطلاع بدهید.

مازیچال روستایی بکر و وحشی است پس مجهز سفر کردن را فراموش نکنید. خرس و شغال در این منطقه زیاد است پس در صورت کمپینگ انتظار حمله ی آنها را داشته باشید. حتما آب و غذا به اندازه ی کافی، چادر سفری و… را همراهتان ببرید. البته در صورت نیاز به کمک می توانید از مردم مهمان نواز و دوست داشتنی مازیچال هم کمک بگیرید. مهمان کلبه های چوبیشان شوید و نان های تنورپز محلی را امتحان کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *